mob 24 65 60 44

©2019 by Dansk Kommunikation.

Vores projekter

Ud over at løse konkrete opgaver for kunder, indgår Dansk Kommunikation også i projekter, som kan medvirke til at skabe tiltrængt forandring. Har I en idé, der matcher noget af det, vi kan og vil, så mail til dansk kommunikation på dakom@dakom.dk.

Funktionelle Lidelser

Mange mennesker døjer med lidelser, som lægevidenskaben ikke har en medicinsk diagnose på. Disse ”funktionelle lidelser” forpester folks liv og koster mange lægetimer. De ligger også bag en stor del af sygefraværet og førtidspensionerne. Det har fået TrygFonden til at afsætte 48 millioner til at hjælpe mennesker med funktionelle lidelser. Fonden vurderer, at mange både kan forebygges og behandles bedre.


For at få de bedste ideer frem har fonden bragt fagfolk fra vidt forskellige videnskabelige miljøer og praktiske sammenhænge i en diskussion, der skal løbe over de næste par år. Dansk Kommunikation faciliterer diskussionen.

Projektet skal ikke alene føre til udvikling og afprøvning af metoder til behandling og forebyggelse. Det skal også være med til at gøre funktionelle lidelser mere kendte og anerkendte  både blandt læger og bevilgende myndigheder og i samfundet generelt.

funktionelle_lidelser.jpg

ToughRoad

Hvordan kommunikerer man til og med moderne danskere om den globale fattigdom, så de indser behovet for at vide noget, gøre noget og begynder at tage fat?

Det problem har vi eksperimenteret med i Dansk Kommunikation siden 2005, under overskriften ”CoffeeRoad”. Vi begyndte nemlig med kaffen, hvor danskerne bogstaveligt talt får den grumme og spegede verden ind under huden. Resultatet har været en strøm af projekter og initiativer fra og skiftende partnere – fra kulturhistoriske multimedieshows, over Kirkekaffeprojektet til eventspillet ToughRoad. 

Grundfilosofien er enkel: 

Hvis kommunikation – f.eks. om ulande – skal trænge igennem moderne menneskers filtre, er det ikke nok at appellere til deres moral. Vi "bør" alle sammen meget mere, end vi orker.

Derfor skal kommunikationen tilpasses modtagernes behov og situation. De skal kunne bruge den til noget, som de selv synes er vigtigt. At moderne kommunikation også skal være flot, fængende og forståelig, siger næsten sig selv.

ToughRoad graf.jpg